Home

Whirlpool

Whirlpool

Whirlpool работает в Европе c 1989 и за это время сумела не только выйти из безвестности, но и стать ведущим европейским поставщиком "белой бытовой техники". Стратегические инвестиции во все бренды, в новаторство, производство и в сообщество – вот основа лояльности наших клиентов и лидерства в отрасли. 
Майк Тодман, Президент Whirlpool International

В каждом доме, везде. С чувством гордости, энтузиазма и удовлетворенности результатом проделанной работы.

Как компания видит свой бренд:
"Видение… Мы создаем лучшую в мире бытовую технику, которая делает жизнь людей проще и приятнее. Наша цель – техника Whirlpool в каждом доме, по всему миру. А путь к ней открывают гордость, страсть и качество.
Гордость… мы гордимся своей работой и друг другом. Работников Whirlpool по всему миру объединяют общие цели, взаимное уважение и командный дух. Своеобразие каждого приветствуется и используется на общее благо.
Страсть… наша страсть – добиваться исключительной лояльности клиентов нашим брендам. Каждый сотрудник и каждая функциональная единица играют в этом свою роль, которая опирается на превосходные результаты работы, новаторство и уникальное понимание потребностей клиентов.
Качество… качество нашей работы приносит отличную отдачу, которая производит глубокое впечатление на глобальных инвесторов. Наши сотрудники концентрируют внимание на инновациях, обеспечивающих реальные преимущества как для потребителей, так и для акционеров — и в то же время сложных для копирования конкурентами. А наша глобальная организация предоставляет необходимые ресурсы и процессы для создания новаторских решений, уникальных для компании и отрасли в целом.
Мы воплощаем эту мечту в жизнь, используя всю мощь нашей уникальной глобальной компании и возможности ее выдающихся специалистов, которые работают вместе в атмосфере уважения, порядочности, многообразия, участия и командной работы."
Официальный сайт в России: http://www.whirlpool.ru/
Elements of the Whirlpool Logo
The Whirlpool Logo is a registered trademark made up of several elements that contribute to its distinctive identity. The various elements are:
Elements of the Whirlpool Logo
The use of Whirlpool alone is generic and dilutes the trademark and jeopardizes legal protection of the asset. The Whirlpool Logo requires the use of descriptive wording, e.g. “Corporation” or a product description like “Home Appliances”.
It is also acceptable to use single product descriptors: Refrigerators, Ranges etc. or Service descriptors: Home Cleaning Services. The descriptor should be used at all times with the trademark symbol in communication materials, such as advertising, print materials and corporate documents. The only exception is when the logo is being used physically on the products, then the descriptor is not needed.
Corporate use of the Whirlpool Logo
Certain subsidiaries and joint ventures may request and be granted the right under license to use the Whirlpool name as part of their corporate trade names.
All uses of the global identity logo as part of the company name and artwork must be approved by the Whirlpool properties trademark attorney: Andrea Denklau

Recommend that the preferred Logo be White Logo with yellow ring on blue photographic background to align with goddess campaignRecommend that the preferred Logo be White Logo with yellow ring on blue photographic background to align with goddess campaign
Appropriate Color Treatment of the Whirlpool Logo
White logo, Yellow ring with Blue background for tv & print campaign, brochures/catalogues, packaging and POS materials
Logo Usage in T.V. Advertising Campaign
1. Just Imagine - NAR, LAR
2. Brings Quality to Life - WER, Emerging Markets
Required logo usage with t.v. campaign is white logo with yellow ring on photographic blue background
Logo Usage in Print Advertising Campaign
Preferred Logo usage in print campaigns is White logo with yellow ring on photographic blue background
Logo Usage in Product Catalogues
Preferred Logo usage in catalogue covers is White logo with yellow ring on photographic blue background. If needed inside the catalogue you may use the black logo with yellow ring on White background. Wherever possible should try to use White logo, yellow ring with photographic blue background.

Suggest use NAR guidelines in those markets that are just introducing the campaign and the European guidelines in those markets where campaign is established or that sell mainly European type product and can use the European style photos.
Logo Usage on Business Cards,Stationery and Corporate Signs
Black Logo, Yellow ring with White background is recommended for usage on business cards, stationery and corporate signs
Logo Usage on Product
Currently the logotype stylemaster No. 906701 with black logo, black ring and no “spot” highlight in the ring is the officially required logo on product.
However many variations of the logo currently exist on products (especially in Europe).
Recommend that we work with Industrial Design to define more consistent brand logo application on product in line with VBL.
Logo Usage on Packaging
Currently most large products have little branding on the packaging. Most products are in a large cardboard box or 
shrink-wrapped with the addition of white paper label with Solid Black logo and serial number.
Logo Usage on Packaging
Exceptions are the packaging for talent MWO and the new air treatment packaging.
Recommend that we request Air Treatment and MWO global business unit to utilize packaging in line with brand campaign.
Logo Usage on Instruction For Use
IFU in NAR are dual language and branded (With solid black logo) , while IFU in Europe currently branded.
Logo Usage on POP, POS, Other Applications
1. Preferred Logo usage is White logo with yellow ring on photographic blue background to align with goddess campaign
2. Also allowed is Black logo with yellow ring on White background
3. For solid black and White use the black logo with interruptions
4. On a Exception basis, when space restrictions apply you may use the logo w/out ring
5. Wider letters may be used only for very small reproductions of the Whirlpool logo, usually in newspaper ads