Home
Вход

Berkeley

Berkeley

Калифорнийский университет в Беркли (англ. The University of California, Berkeley) — общественный исследовательский университет США, расположенный в Беркли, штат Калифорния. Старейший из десяти кампусов Калифорнийского университета. В 2013 году в рейтинге «Национальные университеты» от издания U.S. News & World Report занял 20-ю позицию, в то же время многие образовательные программы входят в число лучших в стране. В 2013 году в рейтинге Times Higher Education Калифорнийский университет в Беркли удостоился пятого места среди университетов мира. Университет пользуется мировой известностью как один из лучших центров для подготовки специалистов по компьютерным и IT технологиям, экономике, физике. Физики из Беркли сыграли ключевую роль в разработке атомной бомбы во время Второй мировой войны и водородной бомбы после неё. Учёные из Беркли изобрели циклотрон, исследовали антипротон, сыграли ключевую роль в разработке лазера, объяснили процессы лежащие в основе фотосинтеза, открыли множество химических элементов, включая сиборгий, плутоний, берклий, лоуренсий и калифорний. Именно в Беркли получила начало операционная система BSD (и лицензия BSD). Беркли известен своей историей студенческого активизма. Наиболее известные акции: Движение за Свободу Слова в 1964 году — акция протеста, начавшаяся после попытки университета убрать распространителей политических памфлетов из кампуса и Восстание в народном парке в 1968 году, состоявшееся во время волны протестов иностранных студентов, прокатившаяся в 1960-х годах, ассоциированная с культурой «хиппи». Однако, несмотря на студенческий активизм и бунтарство, кампус Беркли со своими многочисленными зелеными уголками и зданиями, известными своей архитектурой, удивительно спокоен.
Haas Tagline with logo. Tagline should be justified in size to the width of word mark whether boxed or unboxed. Spacing from the word mark should follow example shown here. While the tagline must be relative in size to the logo, it does not necessarily need to be placed directly below the logo.
Color for reverse reproduction. As mentioned previously, it is preferred wherever possible to use the 2-color version of the word mark, but it is understood that in some cases a reversed application of the logo is necessary. It is only recommended for use with solid and/or dark backgrounds. Any other usage may prove problematic for clean reproduction.
Avoid Incorrect Word Mark Usage. To maintain brand consistency and quality, the primary word mark is not to be manipulated or changed in any way other than the acceptable treatments on the previous pages. This page presents a variety of incorrect and unacceptable logo treatments.
Color.
Core Palette. The core palette serves as the base for design. The white and gray shades provide a clean, modern look, which complements the brand. 
Accent Palette. The accent palette is made up of a four color palette including blue, yellow, green and orange in two vibrancies: muted and vivid. Keeping in mind that white should always be the primary color representing the Haas brand, the accent color palette when used thoughtfully and sparingly is appropriate. Accent colors can be used for subhead typography and boxed elements.
Haas Blue. Haas Blue is unique to the Haas brand and is meant to be primarily used in the logo only.
Typography.
Haas Primary Font Family. The Univers font family is the primary font. It is a clean, precise typeface with a contemporary character. Its characteristics make it well suited to represent the Haas brand. The typeface has been chosen because its modern, sleek look compliments the brand. It is also used in Web applications for typographic elements that are non-HTML.