Home
Вход

Bristol

Bristol

Бристольский университет, англ. University of Bristol в г. Бристоль (Великобритания) входит в группу «университетов из красного кирпича» (то есть изначально бывших политехническими колледжами). Получил Королевскую хартию в 1909 году. Является правопреемником Университетского колледжа в Бристоле, существовавшего с 1876 года Университет имеет годовой оборот в 347 млн фунтов стерлингов и является крупнейшим независимым работодателем Бристоля. Университет входит в группу «Рассел», Коимбрскую группу, а также во Всемирную сеть университетов. Количество студентов составляет около 18 тысяч.
Logo Isolation area. There is a minimum isolation area around the logo that should always remain clear of other text or graphics. This clear space is the height and width of the castle block on all four sides. 
Logo Colour variants. 1. Full-colour logo The full-colour logo, which uses the University red and black, is the primary colour variant and should be used whenever possible. 2. Black logo Use a black logo where a singlecolour version of the logo is required. 3. White logo Use the white logo on a solid background if there is insufficient contrast between the background and the full-colour or black logo.
Logo Incorrect use. Care should be taken to ensure that the logo is used correctly at all times. The examples below show uses that should be avoided.
Logo Use on backgrounds.
The logo may be used on any background, including photographs, as long as it is legible and clearly recognisable. Use the full-colour logo wherever possible. 
Full-colour logo. Use the full-colour logo on pale, neutral backgrounds with an even tone where both the University red and the black are clearly visible. 
Black logo. Use the black logo on a solid background colour if the full-colour or white logo is not clearly visible. 
White logo. Use the white logo on dark or vibrant backgrounds if the full-colour or black logo is not clearly visible. 
Incorrect use. Do not place any variant of the logo over a complicated background with uneven tones.